OSSMA Česká republika s.r.o.,
Boleslavova 130/13, 500 08 Hradec Králové,
IČ: 28775317,
DIČ: CZ28775317;
(dále jen „Poskytovatel“)
Odpovědná osoba:
Ing. Jiří Pešek,
T: +420 602 267 762,
Předmětem těchto VOP je podrobná úprava práv a povinností smluvních stran a podmínek a
předpokladů provádění kontrolní a jiné činnosti nabízené Poskytovatelem. Tyto VOP představují nedílnou součást jednotlivých smluv uzavíraných mezi Poskytovatelem a Objednatelem, přičemž ustanovení jednotlivých smluv se považují za speciální ve vztahu k těmto VOP. Tyto VOP jsou upraveny v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“).
Popis nabízených služeb Poskytovatele:
- Provádění kontrol všech typů defektů na hydroizolační vrstvě, a to v celé ploše ploché střechy,
terasy, balkónu či na spodních stavbách, nádržích, jezírkách apod.
- Mechanická kontrola svarů zkušební jehlou, odborná vizuální kontrola, vysokonapěťová zkouška,
nízkonapěťové zkoušky, endoskopická zkouška, termovizní zkouška, retenční zkouška ad.
- Kontrola stavu klempířských prvků,
- Kontrola a zaznamenání případných nečistot, náletů, nánosů, cizích předmětů apod.,
- Na žádost okamžité opravení zjištěných defektů na místě,
- Na žádost údržba střechy,
- Zjištěné poruchy a defekty jsou přehledně označeny reflexním sprejem pro snadné nalezení a
následnou opravu,
- Z provedené kontroly je vždy vyhotoven zápis v podobě Protokolu o provedené kontrole
s fotodokumentací, tento je vypracován nejpozději do 10 -ti pracovních dní od dokončení
prováděné kontroly na dané aplikaci,
- Protokol lze na výslovný požadavek Objednatele opatřit potvrzením autorizovanou osobou či
soudním znalcem, a to za poplatek, který bude Objednavateli s předstihem sdělen a tímto
odsouhlasen,
- Při pravidelných kontrolách je vedena evidence všech zjištěných vad a případných oprav, je-li
jejich realizace rovněž předmětem dané objednávky.
Objednávka Objednatele:
- Objednávku služby ze strany Objednatele lze učinit výhradně písemně, a to formou emailu na e-
mailovou adresu – [email protected], nebo [email protected]
- Objednávka musí obsahovat zejména druh požadované služby, požadovaný termín kontroly,
místo kontrolovaného objektu, relevantní projektová dokumentace, popis kontrolovaného objektu
a případně další požadavky ze strany Objednatele, v opačném případě se k této Objednávce
nepřihlíží,
- Objednávka je přijata ve chvíli, kdy dojde k potvrzení objednávky ze strany Poskytovatele, a to
prostřednictvím e-mailu,
- Poskytovatel si vyhrazuje právo domáhat se před potvrzením objednávky předchozí prohlídky
kontrolovaného objektu a až po té objednávku, dle svého uvážení, přijmout či odmítnout
způsobem popsaným výše,
- Poskytovatel si vyhrazuje právo objednávku Objednatele kdykoliv odmítnout, a to i bez uvedení
důvodu.
Předpoklady pro výkon činnosti Poskytovatele:
- Omezení teplotní – službu celoplošné kontroly Poroskopem lze poskytovat pouze při teplotách
v rozmezí od 0 °C do 40 °C,
- Omezení povětrnostní – službu celoplošné kontroly Poroskopem lze poskytnout pouze v případě,
že povrch kontrolované hydroizolační vrstvy je zcela suchý (lokální kaluže vody však nejsou na
překážku),
- Obecně lze služby Poskytovatele poskytnout pouze za příznivých povětrnostních podmínek
s vyloučením bouře, sněžení, námrazy či silného větru s rychlostí vyšší než 11 m/s,
- Součinnost Objednatele (či jeho oprávněných pracovníků) a umožnění přístupu ke
kontrolovanému objektu,
- V případě, že je sjednán přesný termín, do kterého má být služba provedena, dochází
automaticky k prodloužení termínu provedení či dokončení služby, a to o počet dní, ve kterých
nejsou splněny nutné předpoklady pro výkon činnosti Poskytovatele, tzn. kdy nelze v daném
počasí službu provést, má se za to, že takové jednání není porušením smluvního ujednání ani
těchto VOP.
Práva a povinnosti:
Poskytovatel:
- Poskytovatel si vyhrazuje právo ve výjimečných případech i po přijetí objednávky provedení
služby odmítnout, a to zejména není-li z technických či kapacitních důvodů možné objednanou
službu zajistit, tato skutečnost může být zjištěna i při zahájení kontroly objektu. Nastane-li tato
skutečnost, zavazuje se Poskytovatel, že nebude tato část služby součástí vyúčtování. Za
způsobené škody tímto prodlením Poskytovatel neodpovídá.
- Poskytovatel služby si vyhrazuje právo pověřit danou kontrolou odborně způsobilou osobu mající
příslušnou kvalifikaci,
- Poskytovatel je při plnění smlouvy povinen dodržovat platné právní předpisy, které se týkají jeho
činnosti,
- Poskytovatel se zavazuje provést službu v dohodnutém čase a na dohodnutém místě.
Objednatel:
- Objednavatel se zavazuje pro řádné provedení služby zajistit přístup na danou zakázku, např.
střechu; není-li běžný přístup možný, zajistí Poskytovatel služby výsuvnou plošinu za poplatek,
který bude Objednavateli předem sdělen,
- Objednavatel zajistí na svoji odpovědnost, že na danou aplikaci v průběhu provádění kontrol
nebude mít přístup jiná osoba či osoby – vyjma osob explicitně určených a předem sdělených
Poskytovateli, aby tak nemohlo dojít k případným dalším defektům či způsobeným vadám, a tím i
vadám kontrolního osvědčení,
- Objednatel se zavazuje poskytnout Poskytovateli potřebnou součinnost,
- Objednatel se zavazuje, že kontrolovaná aplikace bude ve stavu způsobilém pro výkon kontroly a
prohlašuje, že dodržuje veškeré požadavky v souladu s BOZP. V opačném případě zodpovídá za
způsobenou újmu Poskytovateli.
Cena:
Pokud není dohodnuto jinak, platí ceny uvedené v ceníku Poskytovatele platném v době potvrzení
objednávky Poskytovatelem, jinak v době uzavření smlouvy s Objednavatelem. Ceník je k dispozici na
vyžádání. Výše ceny je vždy odvislá zejména od celkové kontrolované plochy, typu služby a
individuálních požadavcích Objednatele. Součástí celkové ceny jsou i náklady na dopravu Poskytovatele
a případné další poplatky předem odsouhlasené Objednavatelem.
Platební podmínky:
Platba za službu Poskytovatele je prováděna bankovním převodem na účet Poskytovatele, který je
uveden ve smlouvě uzavřené mezi Poskytovatelem a Objednatelem.
V odůvodněných případech může být požadována po Objednateli záloha za službu Poskytovatele
předem. Na tuto skutečnost bude Objednatel upozorněn předem před akceptací objednávky. Výše
zálohy bude započítána na celkovou částku za službu účtovanou Poskytovatelem.
Cena dle smlouvy bude uhrazena na základě faktury doručené Objednateli na jeho e-mailovou adresu, která byla Poskytovateli pro tento účel Objednatelem sdělena. Splatnost faktury činí 14 dnů ode dne doručení faktury. K celkové ceně bude připočítáno DPH ve výši dle aktuálních právních předpisů. Lhůta splatnosti bude vždy uvedena na faktuře. Poskytovatel se zavazuje, že faktura obsahuje veškeré zákonné náležitosti. Dnem úhrady je den připsání fakturované částky na účet Poskytovatele.
V případě prodlení Objednatele s uhrazením fakturované částky, je Poskytovatel oprávněn účtovat úrok z prodlení ve výši 0,1 % a to za každý den prodlení. Dostane-li se Objednatel do prodlení s úhradou kterékoliv faktury Objednatele, je Poskytovatel oprávněn pozastavit výkon své činnosti a o tuto dobu se prodlužuje termín provedení činnosti Poskytovatele.
Záruky:
- Poskytovatel služby ručí za to, že v daný čas po dokončení služby kontrol defektů jsou na dané
zakázce (hydroizolační vrstvě střechy, spodní stavby apod.) nalezeny veškeré defekty ve smyslu
perforací či vadných svarů hydroizolační vrstvy, které bylo možné při nejlepší pečlivosti, za
daných klimatických podmínek a za použití vhodných přístrojů lokalizovat, a kterými by jinak
docházelo k zatékání vody do skladby střešního pláště či spodní izolace.
Vady plnění:
- Není-li v těchto VOP stanoveno jinak, práva Objednatele z vadného plnění jsou upravena
příslušnými ustanoveními občanského zákoníku,
- Vady plnění se podávají výhradně v písemné podobě zaslané na email – [email protected]
nebo [email protected]
- Na vyřízení reklamace má Poskytovatel služby 30 kalendářních dnů od přijetí reklamace,
- Reklamace bude Poskytovatelem uznána či bude odmítnuta jako nedůvodná. V případě, že bude
reklamaci vyhověno, bude neprodleně a bezplatně provedena opakovaná kontrola ze strany
Poskytovatele – dle povahy vady buď v řešeném lokálním místě či naopak v celé ploše dané
aplikace.
Náhrada škody:
- Poskytovatel prohlašuje, že neodpovídá za škodu způsobenou na zakázce v době po dokončení
jeho kontrolní činnosti, v důsledku události vyšší moci či povětrnostními vlivy, dále neodpovídá za
škodu způsobenou jinými nepovolanými osobami v průběhu kontrolní činnosti či po jejím
dokončení nebo v důsledku nesplnění povinností Objednatele stanovených těmito VOP či
dohodnutých smluvními stranami, Poskytovatel taktéž neodpovídá za škodu způsobenou
skutečnostmi, které nemají původ v kontrolní činnosti a dále nesprávným či neodborným
provedením oprav. Ve zbytku se odpovědnost za škody bude řídit obecnými ustanoveními
občanského zákoníku upravujícími náhradu škody.
Vyšší moc:
Pokud se splnění některé z povinností Poskytovatele stane nemožným v důsledku vyšší moci, za
důsledky takového jednání neodpovídá. Za vyšší moc jsou považovány případy, které nejsou závislé na smluvních stranách a které nemohou dle své vůle ovlivnit. Např. válečný stav, živelné a klimatické jevy apod.
Ukončení smluvního vztahu:
Smlouvu o provedení služeb jsou obě smluvní strany oprávněny kdykoliv písemně vypovědět bez
uvedení důvodu, a to s účinností 1 měsíc ode dne doručení výpovědi na adresu Poskytovatele. V
případě ukončení smlouvy jsou si smluvní strany povinny vyrovnat existující závazky.
Závěrečná ujednání:
V případě, že je nebo se stane některé z ustanovení těchto VOP neplatné, neúčinné nebo
nevykonatelné, nebude tím dotčena platnost, účinnost a vykonatelnost dalších ujednání. Strany jsou si povinny poskytnout součinnost pro to, aby takové ustanovení bylo nahrazeno novým ustanovením
platným, účinným a vykonatelným.
Veškeré smlouvy uzavírané mezi Poskytovatelem a Objednatelem a právní vztahy s tímto související se řídí právním řádem České republiky, a především občanským zákoníkem jakož i dalšími právními
předpisy.
Tyto VOP jsou zveřejněny na webových stránkách Poskytovatele a dále je na tyto odkazováno v každé dílčí smlouvě či objednávce.
Doručování písemností souvisejících se smlouvami, je možné doporučeným dopisem, případně kurýrem s potvrzením doručení a převzetí písemnosti nebo jiným způsobem aprobovaným platným právním řádem. V případě pochybností je písemnost doručena 3. dnem po jejím předání poštovní nebo jiné oficiálně uznávané přepravě. V případě doručování elektronickou poštou (e-mailem) se má za to, že byla písemnost doručena okamžikem, kdy odešla ze serveru odesílající smluvní strany.
Tyto VOP jsou účinné ke dni 01.05.2025